ALVA

Tänkte skriva ett inlägg om MIG ALVA.

Jag är nog migsjälv, i det hela. Jag klär mig som jag vill, och har en egen personlighet. En unik personlighet. Jag tycker att om någon inte är snäll mot mig så ska den inte tro att jag är snäll tillbaka.

Jag bryr mig inte om hur du ser ut eller vad du har för kläder på dig, bara du är trevlig så duger du! Så borde alla tänka!

Varför dömma för utseendet? Den snyggaste kan vara den otrevligaste och den unikaste kan vara den snällaste. Ska det vara som en skan eller? Skannar klädsel... Laddar.... Personlighet: Snäll pågrundav rosa väska.

WHUT?

Så ska det väl inte vara?! Det tycker inte jag i alla fall.

Iallafall, ridningen dårå?

I ridningen gillar jag hästarna och kommunikationen bäst. Ridningen kommer sen! Att kunna leda ett djur på 400 kg är en fantastisk känsla som bara hästmänniskor får uppleva. Hästarna får respekt för oss, som är mycket mindre och klenare.
Jag gillar hoppning bäst. Men då gäller det inte att hoppa högst, utan att få in tekniken, sitsen och kontrollen osv. Skulle hellre vilja hoppa ett 50 cm hinder och det går JÄTTEBRA istället för att hoppa ett 1m hinder som går sådär, för mycket eftergift eller så.

Juste. Kontrollen. Om jag känner att en häst har ENERGI så tar jag inte banan i galopp, jag vill hellre ha en lugn och kontrollerad bana i trav. Som jag gjorde med Zula när vi hoppade, till exempel.



Jag rider inte för att tävla,tävla,tävla,tävla men visst är det kul. Jag menar, jag har inget emot det direkt ;)

Jag gillar att rida problemhästar mer än att rida superlydiga hästar. Det är roligare att jobba med ett problem tycker jag. Till exempel att hästen bockar. Då kanske man for av men sen sitter man upp igen och jobbar vidare! Det är liksom känslan sen när problemet är borta! :D

Här skriver du kommentarer och läser kommentarer. Skriv mycket, skriv ofta men håll dig till ämnet och var trevlig.♥

Kommentera här hur mycket du vill! ♥

Har du något namn? ♥
Klicka om du gillar kakor ♥

Din email ♥ (Syns bara för oss)

Har du en blogg? ♥

Skriv vad du vill, förutom taskiga saker ♥

Trackback
RSS 2.0