Frågor och svar. <3

~ Hästarna ~

 

Första hästen du red var: ???
Hur gammal var du när du red första gången? Vet inte! Min syrra var hästintresserad länge så långt bak i tiden tror jag väl ;) 
Hur många älsklingshästar har du haft? 3, Nimbuz är väl den fjärde fast han har ju inte "vart" han är ju. ;) 
Vad hette den/dom hästen/hästarna? Spader, Firre och Jackpot. :) 
~ Utrustning ~

 

Hur många...
ridbyxor har du: 4
hjälmar har du: 1 (men ska få en ny. :))
spön har du: 1
ridskor har du: 3
grimmor har du: -
täcken har du: -
Vilken färg var dina första ridbyxor: Mörkmörkmörk blåa :)
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: Brunrutiga. :D
Vilken färg var din första grimma: -

 

~ Vad har du gjort inom ridningen ~

 

Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Galopperat [x]
Töltat [/] (Ungefär! På någon islandsridning tror jag men vet inte säkert!)
Hoppat utomhus [x]
Suttit på en häst som skenat [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [/]

 

 

 

~ Dina avramlingar ~
Hur många gånger har du ramlat av: 9 gånger tror jag, vill flera!
När och på vilken häst ramlade du av på första gången : Bork, 9/10 år. Jag hade precis börjat på ridskola och han galoppera in på mitten och bocka av mig! ;) :D
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt? Hur?: Hm.. Inte så jätte allvarligt men på ridlägret ramlade jag av X ANTAL GÅNGER på Friggelina, och en gång så såg jag typ inget och mådde jätte illa efter. Hade typ vrickat handleden. (Men jag såg efter typ 5 minuter men ändå, panik!)
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av: Beror väl på! Ibland skrattar jag men oftast blir jag sur/irriterad ;)

 

~ Upplevelser till häst ~

 

Har du ridit långritt med fika: Nej..
Har du gått på ridläger: Ja :)

Har du ridit utomlands: Ja!
Isåfall, vart någonstans: I Frankrike, vi bodde på en hästgård. Jag red en fuxskäck.
Och hur var dom hästarna/hästen, och hur var stället: Det var en hästgård! Dock länge sen så jag kommer inte ihåg allt. Pappa fick en svart häst och min syrra fick någon annan och min brorsa också. Men det var läääängesen. Vågade inte trava men jag tyckte det var JÄTTEROLIGT. :D


//Alva


Här skriver du kommentarer och läser kommentarer. Skriv mycket, skriv ofta men håll dig till ämnet och var trevlig.♥

Kommentera här hur mycket du vill! ♥

Har du något namn? ♥
Klicka om du gillar kakor ♥

Din email ♥ (Syns bara för oss)

Har du en blogg? ♥

Skriv vad du vill, förutom taskiga saker ♥

Trackback
RSS 2.0