Göött!

Sjuukt nöjd med idag! :)

Först så kom jag till stallet typ, tog in Yster ryktade, sadlade osv... Sen hade vi lite konditionsträning då hon har börjat "ponny-lata" sig. Först så var hon seg men när jag visade vem som bestämde så jobbade hon faktiskt på!

Jag red på volterna, olika ridvägar och sånt! Hon var jätteduktig! Trött var hon efteråt, hon frustade väldigt mycket under avskrittningen! ;) Jag bestämde mig för att hoppa av, spänna upp sadelgjorden några hål och sen leda runt henne, eftersom hon vart så duktig.

Efter det så mockade jag och gjorde lite hö. Sen skulle jag rida Cupido, den lilla shettisen! Han har ju verkligen egen motor kan man ju säga!

Jag tog in honom från hagen och band upp honom i stallgången. Han var väldigt lerig och smutsig så det tog ett tag att rykta!

Sen sadlade jag och tränsade. Satte upp i paddocken och började skritta fram. Sen när jag skulle jogga honom lite förstod jag vad Susanne menade med egen motor! ;) Han var verkligen J Ä T T E pigg! :D Men det gick väl bra I guess! Gjorde lite bakdels vändningar och skänkelvikningar för att han skulle mjukas upp lite, men han kanske inte hade en bra dag! ;)

Ibland ville han busa lite och i galoppen trodde han att han var ett eldigt fullblod! :P

Imorgon så ska jag rida Cupido igen, för han är ju en shettis som har väldigt temperament om man säger så! Och de mindre ryttarna är ju oftast mer oerfarna, och de mer erfarna är oftast för långa för honom, men jag är perfekt i storleken då! :)

På lördag ska jag hjälpa till där mer och på söndag ska jag rida både Yster och Cupido! :)


//Alva

Här skriver du kommentarer och läser kommentarer. Skriv mycket, skriv ofta men håll dig till ämnet och var trevlig.♥
Postat av: Ella

Fin blogg :) bloglovinbyte?

2012-04-29 @ 17:14:50
URL: http://wennstrom.blogg.se/

Kommentera här hur mycket du vill! ♥

Har du något namn? ♥
Klicka om du gillar kakor ♥

Din email ♥ (Syns bara för oss)

Har du en blogg? ♥

Skriv vad du vill, förutom taskiga saker ♥

Trackback
RSS 2.0