Today<33

idag så red vi! <3

jag fick nimbuz idag och det gick väl sådär... :/

Vi jobbade på att gå runt på ett litet fyrkantspår och liksom gå rakt och svänga skarpt utan att rumpan på hästen åker ut! Och att göra framdelsvändningar och skänkelvikning i skritt och trav!

Det gick sådär, för Nimbuz accepterade inte riktigt mina skänklar. I början gick det bra men sen när jag började kräva lite mer av honom i skänkelvikningarna och galoppfattningarna så började han väl försöka göra det jag sa till honom att göra, men kanske inte sitt yttersta. Och när jag jobbade med ytterskänkeln i skänkelvikningarna för att han inte skulle böja sig som en banan så förstod han inte riktigt!

Men jag hoppas på att jag får honom nästa gång så får jag visa vem som är boss! (50% till att han gjorde så som han gjorde var ju mitt fel, såå...)

När vi skrittade på långa tyglar blev han lite tittig också som han brukar, haha, men aja. <3

ÄLSKAR DIG NIMBUZ ÄVEN FAST DU ÄR TÖNT IBLAND! ;)



Här skriver du kommentarer och läser kommentarer. Skriv mycket, skriv ofta men håll dig till ämnet och var trevlig.♥
Postat av: Maja

Söt bild! Du borde verkligen vara med i min fototävling!! :D Du har stor chans att vinna! :D :D

2012-04-26 @ 18:09:02
URL: http://baaraponny.blogg.se/

Kommentera här hur mycket du vill! ♥

Har du något namn? ♥
Klicka om du gillar kakor ♥

Din email ♥ (Syns bara för oss)

Har du en blogg? ♥

Skriv vad du vill, förutom taskiga saker ♥

Trackback
RSS 2.0